Jesteś tutaj

Tworzenie nowego kursu

W celu rozpoczęcia prac nad własnym kursem Twoje konto twórcy kursów musi być zarejestrowane przy pomocy służbowego adresu e-mail

Po zalogowaniu się do Studio wystąp o nadanie uprawnień twórcy kursów. 

Weryfikacja użytkownika zajmuje max. 1 dzień roboczy. Potwierdzenie otrzymasz na ten adres e-mail, który przesłałeś w Studio.

Po uzyskaniu uprawnień twórcy kursów możesz rozpocząć tworzenie nowego kursu!

Naciśnij przycisk “+ Nowy kurs” lub “+ Stwórz swój pierwszy kurs”. Jeśli przycisk nie jest widoczny, to znaczy, że uprawnienia twórcy kursów nie zostały Ci jeszcze nadane.

W pierwszej kolejności podaj podstawowe informacje dotyczące kursu: nazwa kursu, nazwa organizacji, numer kursu w URL, edycja kursu

Każde z pól do wypełnienia zostało dokładnie opisane w Studio. Zwróć szczególną uwagę na ograniczenia dotyczące używania polskich znaków, wielkich liter, a także spacji.

Nazwa kursu:

  • Możesz swobodnie używać polskich liter oraz spacji.
  • Tylko pierwszy wyraz powinien być zapisany wielką literą, chyba że w nazwie kursu znajdują się nazwy własne.
  • Kursy w j. angielskim: każdy wyraz (z wyjątkiem spójników, przyimków, itd.) powinien być zapisany wielką literą.

Organizacja:

  • Nie używaj polskich znaków.
  • Nie używaj wielkich liter.
  • Zamiast spacji używaj łączników (-).
  • Zadbaj o to, aby wszystkie kursy danej organizacji miały zapisaną nazwę instytucji w ten sam sposób.

Numer kursu w URL:

  • W tym miejscu powiel nazwę kursu – jednak nie używaj polskich znaków.
  • Nie używaj wielkich liter.
  • Zamiast spacji używaj łączników (-).

Edycja kursu:

  • Edycja kursu stanowi istotny element jego identyfikacji, który pozwoli na rozróżnienie przyszłych edycji tego samego kursu.
  • Nie używaj wielkich liter.
  • W przypadku pierwszej edycji kursu forma zapisu powinna wyglądać: edycja-1.
  • W przypadku kolejnych edycji kursu zastąp „1” cyfrą odpowiadającą numerowi kolejnej edycji.
  • Kursy w j. angielskim powinny mieć formę zapisu: edition-1.
  • Kursy zamknięte na platformie NAVOICA to takie kursy, które nie są widoczne w katalogu i są dostępne wyłącznie dla wybranej grupy uczestników, np. studentów konkretnej uczelni. Do takiego kursu można dołączyć jedynie za pomocą specjalnego linku lub poprzez ręczne dodanie uczestników przez twórcę kursu. (Wszystkie kursy zamknięte muszą posiadać na platformie NAVOICA odpowiednik w postaci kursu otwartego). W przypadku kursów zamkniętych, w polu „Edycja kursu” dodaj oznaczenie „z” do numeru edycji: edycja-1-z.
  • Kursy zamknięte w j. angielskim powinny mieć formę zapisu: edition-1-z.

Pola: organizacja, numer kursu, edycja kursu składają się na unikalny adres URL Twojego kursu. Później nie możesz dokonać już żadnych zmian!

*Przykład dla kursu „Podstawy dostępności cyfrowej” (edycja 1)
Nazwa kursu: Podstawy dostępności cyfrowej
Organizacja: opi-pib
Numer kursu: podstawy-dostepnosci-cyfrowej
Edycja kursu: edycja-1
URL: https://navoica.pl/courses/course-v1:opi-pib+podstawy-dostepnosci-cyfrowej+edycja-1/about

*Przykład dla kursu „Digital Accessibility Basics” (edycja 2, zamknięta)
Nazwa kursu: Digital Accessibility Basics
Organizacja: opi-pib
Numer kursu: digital-accessibility-basics
Edycja kursu: edition-2-z
URL: https://navoica.pl/courses/course-v1:opi-pib+digital-accessibility-basics+edition-1-z/about

Potwierdź wszystkie informacje, wciskając przycisk „Utwórz”. Zostaniesz automatycznie przeniesiony do zakładki „Programu kursu”, gdzie będziesz mógł przystąpić do jego konfiguracji.