Konfiguracja typów ćwiczeń – Typy ćwiczeń
W każdym swoim kursie musisz skonfigurować typy ćwiczeń.
Aby dodać kolejną kategorię typów ćwiczeń, naciśnij przycisk „+ Nowy typ ćwiczenia” znajdujący się na samym dole listy kategorii.

Nazwa typu zadania – dowolna nazwa kategorii, jaką chcesz nadać ćwiczeniom w Twoim kursie, np. Test, Sprawdzenie wiedzy, Quiz, itd.
Nazwy kategorii są widoczne dla uczestników kursu. Zastanów się, jaki cel będą miały ćwiczenia z danej kategorii, czym poszczególne kategorie będą się od siebie różnić i czy zaplanowane przez Ciebie rozróżnienie będzie jasne dla uczestników.
Skrót – dowolnie skrócona nazwa typu zadania. Skrót jest widoczny dla uczestników w zakładce “Wyniki”.
Waga w ocenie końcowej – sumaryczny procentowy udział danej kategorii w ocenie końcowej. Jest to parametr określający, jak ważna jest dana kategoria w kontekście zaliczenia całego kursu.
Zaplanuj wagę każdej kategorii tak, aby ukończenie kursu nie było możliwe poprzez rozwiązanie tylko jednego typu ćwiczeń, gdyż może to zmniejszyć zaangażowanie uczestników (np. sytuacja, w której próg zaliczeniowy można przekroczyć bez zdawania testu końcowego).
UWAGA!
1. Suma wag wszystkich ćwiczeń w kursie musi wynosić 100.
2. Kategorie typów ćwiczeń są ustawiane na poziomie lekcji, tzn. że nie możesz do jednej lekcji przypisać dwóch różnych typów ćwiczeń, np. Testu i Quizu. Koniecznie uwzględnij to przy planowaniu polityki oceniania.
Więcej: https://pomoc.navoica.pl/pomoc/przypisanie-zadan/
Liczba w kursie – liczba lekcji w kursie, które zawierają ćwiczenie (ćwiczenia) z danej kategorii typów ćwiczeń. Poprawne ustawienie tej wartości ma kluczowe znaczenie dla poprawnego zliczania punktów.
W zakładce “Program kursu” policz dokładnie, do ilu lekcji został przypisany dany typ ćwiczenia. Następnie przejdź do zakładki “Ocenianie” i uzupełnij odpowiednią liczbą pola “Liczba lekcji w kursie” przy każdym typie ćwiczenia.
UWAGA!
Wartość, którą umieścisz w polu “Liczba lekcji w kursie” w zakładce “Ocenianie”, musi odpowiadać wartości przypisanych ćwiczeń do lekcji w zakładce “Program kursu”.
Liczba możliwych do pominięcia – liczba ćwiczeń z danej kategorii, które zostaną pominięte przy obliczaniu oceny końcowej uczestnika.
W pierwszej kolejności pomijane są ćwiczenia niewykonane oraz te, które są najniżej punktowane. Jeśli w kursie jest tylko jedna lekcja z ćwiczeniem (ćwiczeniami) tego typu, to “Liczba możliwych do pominięcia” musi wynosić 0. Liczbę tę można zmienić tylko i wyłącznie w przypadku, gdy w kursie jest więcej niż jedna lekcja z ćwiczeniem danego typu.
Przykład:
Jeśli w kursie są 3 lekcje z ćwiczeniem (ćwiczeniami) tego typu, maksymalna “Liczba możliwych do pominięcia” to 2.
Więcej: https://pomoc.navoica.pl/pomoc/przypisanie-zadan/
Dobre praktyki
1. Zaplanuj strukturę kursu – stwórz moduły, lekcje, jednostki, w których zmieścisz ćwiczenia. Te ćwiczenia na etapie tworzenia nie są jeszcze klasyfikowane, tzn. że punkty uzyskane za te ćwiczenia nie wliczają się do wyniku końcowego.
2. Przejdź do zakładki “Ocenianie”, dodaj nowe typy ćwiczeń (jeśli trzeba), uzupełnij: Nazwę typu zadania, Skrót, i określ Wagę w ocenie końcowej.
3. Następnie przejdź do zakładki “Program kursu” i przypisz odpowiednie typy ćwiczeń do lekcji, w których znajdują się jednostki zawierające ćwiczenia.
4. Po przypisaniu wszystkich ćwiczeń do lekcji wróć do zakładki “Ocenianie”, aby uzupełnić pole „Liczba w kursie”. Wartość, którą umieścisz w polu “Liczba lekcji w kursie”, musi odpowiadać wartości przypisanych ćwiczeń do lekcji w zakładce “Program kursu”.